Blog

Proglas chce ruszyć z ofertą na CrowdConnect.pl

09-07-2021 11:38:00

Proglas S.A., wrocławska spółka specjalizująca się w produkcji szkła i luster, planuje zebrać środki na rozwój od inwestorów w formie crowdfundingu. Spółka specjalizuje się w sprzedaży produktów - szkła płaskiego, głównie dla branż takich jak automotive oraz budowlanej. W celu pozyskania kapitału Proglas nawiązał współpracę z Domem Maklerskim INC S.A., właścicielem platformy CrowdConnect.pl – obecnie jednej z najpopularniejszych platform crowdfundingowych wśród inwestorów. Oferta publiczna akcji spółki Proglas planowana jest na 2021r.

- Dwudziestoletnie doświadczenie w branży pozwoliło nam uplasować się w czołówce na rynku Polskim. Z biegiem czasu planujemy rozszerzenie naszej działalności poprzez otwarcie centrów dystrybucji na zachodzie Europy. Jesteśmy na takim etapie rozwoju, że musimy rosnąc nie tylko organicznie ale również poprzez akwizycje. Dlatego bacznie obserwujemy rynek i poszukujemy potencjalnych celów do przejęcia Pozyskanie dodatkowego kapitału pomoże nam w zdynamizowaniu rozwoju oraz osiągnieciu naszych celów. Uważam, że z biegiem czasu Proglas może stać się ważny na rynku międzynarodowym. – mówi Prezes Zarządu, Robert Tkacz.

Największą przewagą konkurencyjną wyróżniającą Proglas jest elastyczność w działaniu. Spółka nie musi posiadać kosztownego parku maszynowego aby zaspokoić nawet wyszukane potrzeby swoich klientów. Proglas wykorzystuje pełne spektrum produkcyjne zaufanych poddostawców, nie posiadając obciążenia
w postaci kosztownego sprzętu. Dzięki takiej formie działalności Proglas zachowuje elastyczność w terminach dostaw oraz nie zobowiązuje klientów do odbierania minimalnych ilości produktów. Wykorzystując efekt skali zamówień u poddostawców, marże osiągają poziom wyższy niż u bezpośrednich producentów. Taki model spółka chce rozszerzać na rynkach europejskich poprzez tworzenie kolejnych centr dystrybucji.

- Chcemy zaopatrywać nawet mniejszych klientów, którzy z powodu chwilowego zapotrzebowania kupują pojedyncze produkty za wyższą cenę. Dodatkowym atutem naszego modelu działalności jest brak posiadania dźwigni operacyjnej, która w dobie kryzysu może obciążyć spółkę. Dzięki temu możemy się sprawnie przebranżowić, jeśli zajdzie taka konieczność. – dodaje Igor Tkacz Wiceprezes Zarządu.

W ciągu ubiegłego roku spółka uzyskała 3 mln zł przychodów ze sprzedaży przy 832 tys. EBITDA i zysku netto na poziomie 779 tys. zł. W aspekcie finansowym był to dobry rok w historii działalności spółki, a ponadto pierwsza połowa roku 2021 już okazała się lepsza niż w roku poprzednim. Główny wpływ na osiągane wyniki ma zmieniająca się sytuacja pandemiczna w regionie Europy, przez co spółka rozwija się szybciej niż dotychczas.

Spółka na ten moment znajduje się na etapie ustalania szczegółów związanych z przeprowadzeniem oferty publicznej akcji. Planowana oferta przewidziana jest na rok 2021.

10.06.2021

Emisja akcji SAMITO zakończona sukcesem.

Zakończyła się oferta publiczna akcji SAMITO S.A., twórcy technologicznych rozwiązań dla e‑commerce w modelu SaaS. Spółka pozyskała od inwestorów 2,1 mln zł. Emisja była prowadzona w formule crowdinvestingu prezentowanego na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój oraz marketing narzędzi SAMITO.


15.07.2021

Sukces oferty publicznej Render Cube

Render Cube, twórca gry Medieval Dynasty, z sukcesem zakończył ofertę publiczną akcji, w której minimalna wartość zapisu na akcje wynosiła 100 tys. EUR