Blog

Hydra Games rozpoczyna ofertę publiczną. W planach debiut na NewConnect

28-04-2021 10:29:00

Już w czwartek, 29 kwietnia startuje oferta publiczna Hydra Games – producenta dobrze przyjętej przez graczy gry Don’t Be Afraid, której koszty zwróciły się w 5 dni po premierze. Spółka planuje pozyskać do 1,5 mln zł na produkcję oraz marketing trzech kolejnych tytułów.

Hydra Games działa na rynku od 2019 r i stawia sobie za cel bycie zarówno niezależnym producentem, jak i wydawcą gier. Jej produkcje reprezentują segment indie premium. Wyróżnia je fabuła nawiązująca często do problemów natury społecznej takich jak wojna, uzależnienia, przemoc i odzwierciedlająca aktualnie popularne trendy w popkulturze.

„Tym co kieruje nas przy tworzeniu nowych gier jest prezentowanie historii czerpiących z niecodziennych doświadczeń, które dotykają nielicznych, ale poruszają każdego. Nie ukrywamy, że ambicje po pozytywnym przyjęciu poprzedniego tytułu „Don’t Be Afraid” znacząco wzrosły i wierzymy, że sukces kolejnych produkcji ponownie przerośnie nasze oczekiwania” – mówi Kamil Kurkowski, prezes zarządu Hydra Games.

Sukces pierwszego, autorskiego projektu

Dużym sukcesem okazała się pierwsza i najważniejsza, autorska produkcja studia, gra Don’t Be Afraid. Jest to przygodówka z elementami horroru, w której gracz wciela się w rolę porwanego przez psychopatę chłopca. Gra zebrała bardzo dobre opinie (88% pozytywnych recenzji) na Steam, a jej sprzedaż pozytywnie zaskoczyła.

Debiuty gry, 17 grudnia 2020 r. spotkał się z dużym zainteresowaniem graczy. W ciągu pierwszych 5 dni wpływy ze sprzedaży pokryły w pełni koszty wyprodukowania tytułu. Wishlista gry wciąż rośnie, a opinie na serwisie Steam utrzymują się na bardzo wysokim, pozytywnym poziomie.

W połowie 2020 r. został udostępniony bezpłatny dodatek Don't Be Afraid - The First Toy.

„Już wiosną 2020 r. w ramach Festiwalu Gier Steam, udostępniliśmy do pobrania graczom na kilka dni darmowy dodatek Don't Be Afraid - The First Toy. Zebrał on wtedy bardzo dużo pozytywnych opinii i bił rekordy pobrań na platformie. Z ponad 500 komentarzy na Steam 92% stanowią pozytywne recenzje. Najwięksi światowi YouTuberzy gamingowi ocenili tę grę jako najbardziej przerażającą, w jaką grali” – mówi Kurkowski.

Wcześnie, bo w listopadzie 2020 r. studio wydało grę przygodową The Last Show of Mr. Chardish, której producentem jest Punk Notion. Teen projekt także zebrał wysokie oceny i pozytywne opinie. Gra jest obecnie portowana na konsole.

Trzy nowe, autorskie produkcje

Spółka obecnie pracuje nad grą „Bad Trip” z gatunku story-driven simulator. Inspiracją dla projektu jest serial Breaking Bad. Tytuł opowiada historię chemika, którzy przez narkotyki został uwikłany w niebezpieczną intrygę będącą zagrożeniem dla jego rodziny. Fabuła opiera się na prawdziwych historiach osób, które miały styczność z narkotykami i powiązanym z tym półświatkiem.

„Bohater naszej gry jest prześladowany przez dawne demony swojego życia, a za pośrednictwem gracza porusza się w najgorszym koszmarze, którego żaden człowiek nigdy nie chciałby doświadczyć. John musi przejść drogę pełną szalenie trudnych dylematów pełnych bólu i cierpienia, aby podjąć próbę uratowania swojej rodziny. Każda jego decyzja niesie za sobą poważne konsekwencje, a wybór nigdy nie jest oczywisty i łatwy.” - podano na stronie spółki.

Propozycja tytułu spotkała się już teraz z pozytywnym odbiorem wśród graczy. Premiera gry planowana jest na II kwartał 2022 r., a premiera prologu gry - już na IV kw. 2021 r. Kosz produkcji ma zamknąć się poniżej 0,5 mln zł.

Ponadto studio pracuje nad jeszcze dwoma tytułami. Pierwszy z nich to The Last Breath (tytuł roboczy). Jest to survivalowo-psychologiczny horror. Gracz zmaga się z licznymi problemami na poważnie uszkodzonej stacji kosmicznej. Jego celem jest przeżyć, zadbać o podstawowe środki przetrwania oraz nawiązanie kontaktu z Ziemią.

Kolejnym projektem jest Artificial Inteligence (tytuł roboczy). Jest to futurystyczna gra typu tower defence. Gracz wciela się w rolę rolę sztucznej inteligencji, która zyskała samoświadomość, a jej celem jest planowanie kampanii o rozbudowa jednostek w celu unicestwienia wroga, czyli… ludzi.

Budżet projektu The Last Breath wyniesie ok. 350 tys. zł, a jego premiera planowana jest na IV. kwartał 2022 r.. Natomiast Artificial Inteligence jest grą z budżetem w wysokości ok. 150 tys. zł. Jej premiera nastąpić ma w II kwartale 2022 r.

Strategia Hydra Games

Celem strategicznym spółki jest zrównoważony i zdywersyfikowany rozwój projektów w segmencie indie. W planach studia jest wydawanie od 3 do 5 gier rocznie. Z tego dwa lub trzy tytuły – o wyższym budżecie. Wszystkie gry mają być początkowo wydawane są na komputery PC. Następnie, popularne tytuły – portowane na konsole i inne platformy.

Hydra Games działa na bardzo konkurencyjnym rynku gier i w związku z tym stara się dobrze określić obszary działania. Skupia się więc na niszy gier dotykających problemów społecznych takich jak wojna, uzależnienia, przemoc. Wciąż bada rynek w celu poszukiwania nisz, które mogłyby zostać skutecznie i relatywnie szybko zagospodarowane.

Podstawowym założeniem strategii jest niezależność. Dlatego też spółka ma na celu posiadanie praw autorskich do wszystkich wyprodukowanych przez siebie gier. Buduje to wartość studia i uniezależnia go od innych, zewnętrznych podmiotów.

W założeniach strategii jest też budowa doświadczonego zespołu programistycznego. W kierunku rozwinięcia zespołu i jego możliwości, studio zatrudniło do współtworzenia nowych tytułów doświadczonego menedżera z branży gamedev, Alexandra Dudina. Posiada on 16 letnie doświadczenie w branży gamedev. Pracował w ostatnich latach w takich spółach jak Ubisoft czy 11 Bit Studios. Specjalizował się w grach AAA. Brał udział przy produkcjach Tom Clancy's Ghost Recon Future Soldier, Driver San Francisco, VBS3, czy Outriders.

„Mamy na koncie kilka projektów zrealizowanych z sukcesem. Pracujemy również nad kolejnymi trzema nowymi produkcjami, które naszym zdaniem mają jeszcze większy potencjał. Cele dotyczące dotychczasowego rozwoju spółki zostały wykonane w 120 procentach, a te na nadchodzące lata zostały znacznie podniesione. Do naszych szeregów dołączył Alexander Dudin, Senior Producent z ponad 16-letnim, międzynarodowym doświadczeniem w branży, który pracował dla takich studiów jak Ubisoft, czy 11 Bit Studios, które podobnie jak Hydra Games tworzą tytuły zaangażowane społecznie, dlatego akwizycja osoby z takim doświadczeniem jest dla spółki tak istotna - dodaje Kamil Kurkowski.

Oferta publiczna akcji

Hydra Games planuje pozyskać z emisji akcji do 1,5 mln zł. Środki posłużą przede wszystkim dalszym pracom nad trzema tytułami w tym Bad Trip, z którym spółka wiąże duże nadzieje. Ponadto pomogą sfinansować gry o roboczych tytułach The Last Breath i Artificial Intelligence.

„Po sukcesach ostatnich produkcji uważamy, że są mocne podstawy aby wierzyć, że nadchodzące premiery, jak Bad Trip przyniosą spółce znaczne korzyści finansowe, oraz dalszą poprawę pozycji rynkowej. Cele, które już zdołaliśmy osiągnąć poskutkowały podniesieniem oczekiwań dotyczących kolejnych premier. Środki pozyskane z emisji akcji pozwolą nam na realizację naszych ambitnych planów” - podsumowuje prezes Kamil Kurkowski.

Oferta publiczna w formie crowdfundingu wystartuje w czwartek, 29 kwietnia o godz. 10. Szczegółowe warunki zapisów oraz informacje dotyczące planów emisji zostały zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl

Cena emisyjna akcji wyniesie 150 zł. Spółka ma zamiar zaoferować do ok. 8% udziałów w kapitale zakładowym, co przekłada się na wycenę post money w wysokości 18,5 mln zł.

Debiut na NewConnect jeszcze w tym roku

Po zakończeniu oferty publicznej, następnym krokiem będzie przeprowadzenie procedury wejścia na giełdę.

Hydra Games planuje, zaraz po zakończeniu oferty i zarejestrowaniu akcji w KRS, rozpocząć proces wprowadzenia akcji do obrotu na NewConnect.

Zarząd zakłada, że pierwsze notowania spółki na alternatywnym rynku NewConnect będą miały miejsce jeszcze w IV kwartale 2021 r.


27.04.2021

Zeneris Projekty pozyskało 3 mln zł z emisji akcji

Zeneris Projekty S.A., dostawca kompleksowych usług z zakresu instalacji fotowoltaicznych i hydroenergetycznych, zakończył emisję akcji, pozyskując zakładaną kwotę 3 mln zł.


14.05.2021

Oferta publiczna akcji Hydra Games zakończona. Spółka pozyskała ponad 1,1 mln złotych na dalszy rozwój

Hydra Games S.A., warszawski producent i wydawca gier, autor bardzo dobrze przyjętego tytułu Don’t Be Afraid, z powodzeniem zakończył ofertę publiczną akcji serii D.